Bunny bus

Hejsan! :D
 
Började med att ta ut Pärlan idag för att fixa lite med henne. Tycker så synd om henne som har rinnande ögon, nos och såriga öron. Det konstiga är ju att hon typ bara blir så på hösten/vintern.
Men i alla fall, jag fick klippa henne i på kinderna då Pälsen blivit hård och tovig av hennes rinnande ögon. Så nu ser hon inte riktigt klok ut, men det blev bättre än vad det var innan. Tog också bort snoret runt nosen också. Gick faktiskt mycket bättre den här gången. Men sen satte jag ner henne i hagen.
Tog ut Cody sen också i hagen.
Cody har också rymt över till Pärlan igen. Så jag och pappa bestämde oss för att sätta upp ett nät vid glipan högst vid väggen. Men förstår ändå inte hur han lyckas att ta sig över. Men jag orkade inte slå i spiken, så den tappade jag i höet där jag satt i buren -.-, skulle sedan använde en häftpistol, men det gick också skit, så då blev det stift i höet/spånet också. Så det var bara att städa sen. Men fick ju sitta i buren där själv ett tag, det var helt knäpptyst och man hörde ur mössen sprang omkring på golver och väggarna, lite creepy xD
Men Cody hade sedan hoppat över hagen, och sprang sedan under stallet. Men fick tag på honom rätt snabbt sen i alla fall och släppte tillbaka honom i hagen och satte mig där, och han skulle som vanligt sitta i knäet.
Ni skulle bara veta hur underbar han är <3
Men gick sedan och hämtade Pärlan för att tvätta hennes ögon och nos med koksaltlösning. Ögonen gick bra, men nosen, nja xD Hon fick sedan gå in i sin bur.
Jag gick ut tillbaka till Cody och satte mig i hagen och han hoppade upp knäet osv. Hoppade sedan över, men höll sig runt mig en stund innan han sprang iväg och jag fick hämta honom och sätta in honom i buren.
 
Lite övrigt då, det har snöat lite idag. Är så trött på snö nu så jag vill gå i ide tills den är borta. Men idag har det varit rätt varmt, -3 - -5 grader bara. Har ju legat på runt 15-30 minus under en vecka eller nåt så det var skönt.
Så nu hoppas jag verkligen att våren är påväg, men det får jag nog ångra med all säkerhet hehe.
 
En redigerad bild på Cody
 
 
 
Ha de! :D

Kommentera inlägget här :