Selträning för Cola och Hoppträning för Cody

Hejsan! :D
 
 
Idag blev det lite selträning för Cola. Gick hur bra som helst att få på selen idag också, och det funkade helt okej att gå i sele och koppel. Men han är väldigt mycket för att dra och han får panik om kopplet skulle roka nudda en gren eller så. Så var min pappa intill också, och Cola litar bara på mig till viss del, alla andra är han nästan livrädd för. Så jag har något att jobba på med honom socialt och i selträning, för att han ska sluta dra och flyga fram som världens snurresprätt haha. Men tror det kommer gå bättre när han förstår att varken människor eller selen är något hot. Men han gör framsteg hela tiden.
 
Men har varit så bra väder idag också så några hinder åkte fram och jag och Cody hopptränade lite. Gick faktiskt bra idag, han rev ett par gånger, men sen hoppade han över lätt/medelsvåra hinder med marginal också. Så jag är riktigt nöjd med dagens träning.
 
Sen så har det fått vara i hagarna också, och Cody gjorde ett par rivstarter hehe.
 
 
Ha de! :D

Kommentera inlägget här :