Kloklippning, banhoppning och nytt koppel

Hejsan! :D
 
 
Som vi har gjort de senaste dagarna börjar jag och kaninerna dagen med en promenad/jogging runda i sele. Cody var inte jätte pigg på att springa idag och inte Cola heller. Eller aa, Cola sprang så han missade vägen upp till vårat hus haha. Han hade verkligen energi idag.
Får se om det blir någon promenad imorgon, isf blir det nog när min kompis är här för då går vi med båda två samtidigt. Dom visar inget större agg mot varandra. Alltså dom hugger inte varandra eller så när det kommer nära varandra, utan dom är väldigt chill med varandra. Så det är ju skönt.
 
Sen så blev det kloklippning för båda, och det gick relativt bra idag för båda.
 
Blev lite hoppträning idag, men en bana idag och inte längd. Men kaninerna var inte så sugna på att hoppa idag heller. Så vi kommer ta en paus från hoppträningen under 2-3 veckor nu, och så får om lata sig lite istället haha. Men vi ska i alla fall fokusera lite på att bygga lite mer muskler och styrka osv, och träna konditionen. Inte för att det är något fel på den haha. Men tror det bara är bra för dom att springa ganska mycket.
Cody hade sin nya bogsele från gullvikens idag, och jag tror han gillar den haha.
 
 
 
Fick även hem ett nytt koppel idag. Från http://klaraskaninkoppel.weebly.com/
(@silvervikens_koppel på instagram)
Än så länge är jag väldigt nöjd, men har inte hunnit testa det än. Ska även sy en passande sele när jag får hem bas. Dekorbandet har jag haft ett tag haha.
 
(Färgerna är starkare i verkligheten)
 
 
 
Hennes bild
 
 
Ha de! :D

Kommentera inlägget här :