Cola´s debut

Hejsan! :D
 
 
 
Ihhh, idag var jag och Cola på vår första tävling, för min och hans del. Träffade två kompisar där (de jag träffade förra helgen).
Men något ganska dumt hände innan tävlingen. Jag, pappa och Cola var 30 min tidiga till tävlingen. Sen kom kompisen och parkerade bredvid oss runt 08:40, kl blev 08:50 och inte en själ vid ridhuset. Så vi började åka omkring och leta i säkert 20 minuter haha. Det visade sig att vi varit på rätt plats men parkerat på fel sida om ridhuset och inte kollat ordentligt haha, bravo liksom. Så istället för att vara 30 min tidiga blev vi 20 min sena. Men så kan det gå.
 
Men väl inne i ridhuset ställde vi ner våra burar och bredde ut presseningen och började ta fram selar och koppel för att gå omkring lite. Bara det tyckte jag var kul hihi.
När det var min tur att framhoppa blev jag helt förvirrad haha, så en tjej fick säga till mig att framhoppa. Cola tyckte planken var lite läskiga så dem måste vi öva på.
När det var dags att tävla klickade det lita bättre i alla fall. Jag förstod vad jag skulle göra, och när jag fick starta. Hade inga förhoppningar på Cola alls, och trodde verkligen inte han skulle hoppa alls. Men vi tog oss igenom nästan hela banan, men tiden gick ut när vi hade ett hinder + mål kvar, vilket var lite surt. Men det gör inget för jag tyckte han skötte sig bra, även om jag var på honom lite väl mycket kanske. Men han bara snuskade haha. Så hade han en för liten sele också, så kommer göra och beställa några nya.
 
Men det var en riktigt rolig förmiddag, träffade nya trevliga människor m.m. Längtar redan otroligt mycket till nästa tävling. Om Cody finner det roliga i hoppningen igen, kommer han också få följa med den 3 dec. Men måste köpa en till transportbur i så fall.
 
En otroligt ful/oskarp screenad bild från tävlingen:
 
 
 
 
Ha de! :D

Kommentera inlägget här :