Cola's framgång: Socialträning

Hejsan! :D
 
 
Tänkte berätta lite om hur det gått med Cola's socialträning.
 
Cola var ju väldigt rädd när vi hämtade honom. Han satt i en bur i ett hörn i en mörk lada där vi hämtade honom. Så han hade troligtvis inte fått så mycket när kontakt med människor.
Så den första 1-2 månaderna var han rädd, gömde sig, man fick knappt ta i honom, han rymde hela tiden.
 
Men nu på senare tid är han som en annan kanin, mer eller mindre. Han hoppar hinder, går i sele, man kan ha honom löst springande på gården (med ett vakande öga), han pussar på en, hoppar upp i knäet, hälsar försiktigt på nya människor och får inte världens panik vid minsta rörelse. Tog cirka 3-4 månader för att träna upp honom till detta, men vi är inte riktigt framme än. Men han har verkligen gjort enorma framsteg på så kort tid.
 
En grej som hände idag när vi satt ute på vår uteplats/trädäck (?) var att jag släppte ner honom på marken. Så jag satte mig också på marken/golvet. Han hoppade upp i knäet på mig, så jag lyfte ner honom, men han va uppe i knäet lika snabbt igen. Han ville inte lämna mitt knä.
Så jag satte ner honom och gick ifrån en bit, och då började han leta efter mig. Såg på honom att han blev lite glad när han hittade mig haha. Han är sjukt underbar och har en stor personlighet. Är så glad att vi hämtade hem honom.
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha de! :D

Kommentera inlägget här :